با حضور دکتر اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، تفاهم نامه دو هزار و ۵۰۰ شغل و ساخت سه هزار واحد مسکونی برای ایثارگران لرستان به امضاء رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان ،دکتر اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در جلسه شورای اداری استان ،اظهار داشت: بر اساس مصوبات دولت مقرر شده است تا پایان امسال ،تعداد ۲۰ هزار مسکن برای جامعه ایثارگری در سراسر کشور تامین شود و به همین منظور تفاهم نامه ای با وزیر محترم راه،مسکن و شهرسازی به امضا رسیده که بر اساس آن تعداد  مسیر و مدل اجرایی این طرح تعریف شده و با توجه به ظرفیت استانهای مختلف به امضا می رسد.

 وی افزود: امروز  به همت دکتر خادمی استاندار لرستان و تاکید وی بنده توفیق پیدا کردم در استان لرستان که متعلق به آن هستم حضور یافته و حاصل آن انعقاد تفاهم نامه برای جامعه ایثارگری استان لرستان است.
مشاور رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بر اساس برنامه ای که در بنیاد شهید در کارگروه مسکن تهیه کرده‌ایم این قول را می‌دهیم که به جای ۲۰ هزار مسکن،۳۰ هزار مسکن برای ایثارگران تامین کنیم و این مقدار برابر کل آماری است که در طول ۱۵ سال گذشته تامین شده است.

دکتر اوحدی در ادامه گفت: تفاهم‌نامه دوم که امروز به امضا رسید تفاهم نامه اشتغال بود که برای تامین ۲۵۰۰ شغل در حوزه های مختتلف خود اشتغالی، کار آفرینی و بخش خصوصی که توسط استاندار محترم و همکارانشان تعریف شده است و قرار است کارگروه مشترکی برای پیگیری این دو تفاهم نامه تشکیل  و با همکاری استاندار و مشاور استاندار در امور ایثارگران و بنیاد شهید و نماینده ای از جامعه ایثارگران شاهد تحقق این طرح ها باشیم.
وی در خصوص مطالبات ایثارگران گفت :با توجه به اینکه دولت مصوب کرده است تا پایان برنامه دولت دوازدهم تمامی مطالبات جامعه ایثارگری پرداخت شود لذا با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور بخش عمده‌ای از مطالبات سنگین سالهای گذشته  پرداخت خواهد شد که تا کنون بخش عمده‌ای از آنها پرداخته شده است.

وی درخصوص ماده ۳۸ گفت: ظرف دو سه هفته گذشته مبالغی به صورت علی الحساب  به حساب  این عزیزان واریز شده  و با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید و ستاد کل نیروهای مسلح پس از صدور احکام مابه التفاوت آن هم پرداخت خواهد شد که این کار هم اتفاق بزرگی است. وی همچنین خبر از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت صمت داد که بر اساس آن موانع و مشکلات اشتغال و درمان جامعه ایثارگری کاملا مرتفع خواهد شد و در خصوص بیمه دی با توجه به هماهنگی های سازمان برنامه و بودجه کشور ظرف دو هفته آینده مشکلات موجود حل خواهد شد.
دکتر اوحدی در خصوص ساماندهی گلزار شهدای خرم آباد و بروجرد گفت بنیاد شهید آمادگی دارد که به همان اندازه که استانداری لرستان تامین منابع کند برای ساماندهی گلزار  شهدا تامین اعتبار کند و خصوصاً گلزار شهدای خرم آباد که مشکل جدی دارد و باید ساماندهی شود.

b_300_0_16777215_00_images_photo_2020-08-14_16-38-56.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید