دستگاه های اجرایی و امدادی به حالت آماده باش کامل درآمده و کلیه مرخصی‌های مدیران تا اطلاع بعدی لغو شد به گزارش روابط عمومی فرمانداری ازنا در پی اعلام هشدار سطح قرمز بارش نزولات آسمانی و پیرو جلسه ستاد مدیریت بحران استان ، فاتحی فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان ضمن اعلام‌ هشدارباش به بخشداران و مدیران‌ دستگاه های اجرایی و امدادی بر آمادگی لازم جهت جلوگیری از حوادث غیر قابل پیشبینی تاکید کرد. اهم موارد به شرح زیر به دستگاه ها جهت اجرا ابلاغ میگردد: ۱-مدیران ادارات اقدامات پیشگیرانه برای بارش های پیش رو را در دستور کار قرار داده و نتیجه را به ستاد مدیریت بحران شهرستان منعکس نمایند. ۲- کلیه مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع مدیریت بحران تا پایان بارش ها در حوزه استحفاظی مستقر بوده و آمادگی کامل را بهمراه نیروهای تحت امر خود داشته باشند. ۳- اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تمهیدات لازم نظیر استقرار ماشین آلات برف روب و وسایل امدادی در گردنه ها و مسیرهای صعب العبور معمول و نتیجه را به ستاد مدیریت بحران منعکس نماید. ۴- شهرداری های ازنا و مومن آباد ضمن حفظ آمادگی برای پیشگیری از آب گرفتگی معابر، نسبت به لایروبی جوی ها و کانال های سطح شهر اقدام نمایند. آماده باش کامل نیروهای خدمات شهری در صورت شدت بارش ها و برف روبی معابر اعمال گردد. ۵- جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا به استقرار اکیپ های امدادی در جاده‌های برفگیر ، آبگیر و تامین اسکان احتمالی در راه ماندگان اقدام نماید. ۶- پلیس راهور نسبت به استقرار نیروهای عملیاتی در مسیرهای مواصلاتی اقدام نماید. ۷- اداره هواشناسی نسبت به تغییرات احتمالی آب و هوایی را به صورت لحظه‌ای جمع بندی و از طریق رسانه ها به اطلاع عموم رساند. ۸- بنا به ضرورت ادارات نسبت تامین ماشین آلات و نیروهای امدادی با هماهنگی ستاد بحران شهرستان اقدام نمایند. ۹- تمهیدات لازم جهت تامین سوخت اضطراری توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی صورت پذیرد و با هماهنگی ستاد مدیریت بحران در صورت نیاز توزیع گردد. ۱۰- دستگاههای خدمات رسان بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم اقدام نمایند. ۱۱. هرگونه استقرار و تردد کوهنوردان ، گردشگران و عشایر به مناطق کوهستانی و رودخانه ای تا اطلاع ثانوی ممنوع میباشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید