به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ازنا : به همت فرمانداری شهرستان ازنا و با مشارکت ادارات تبلیغات اسلامی ، شهرداری، ارشاد اسلامی، حوزه علمیه خواهران، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان، مؤسسه خیریه حضرت معصومه (س) و موسسه خیریه آبشار عاطفه ها، جشن بزرگ عید غدیر ویژه بانوان ولایی در پارک ملت شهرستان ازنا برگزار گردید.
فرماندار در حاشیه این مراسم ضمن تبریک عید سعید غدیرخم به عموم شهروندان، این مناسبت را نقطه عطفی در تاریخ اسلام و روز تثبیت جایگاه ولایت خواند. جاهد، عید غدیر را فرصتی مغتنم برای بازنگری در سیره امیرالمؤمنین(ع) و درسآموزی از الگوهای علوی در زندگی فردی و اجتماعی دانست. وی اظهار داشت: واقعه غدیر، آموزههای ارزشمندی از قبیل عدالتمحوری، سادهزیستی و مسئولیتپذیری را به ما یادآوری میکند. مسئولان و تکتک شهروندان باید با الگوبرداری از سیره نبوی و علوی، در مسیر خدمت صادقانه و مدیریت بهینه منابع گام بردارند.
وی با اشاره به اهمیت الگوپذیری از سیره ائمه اطهار (س)، بر ضرورت ترویج فرهنگ صرفهجویی و پرهیز از اسراف در جامعه تاکید کرد و افزود: همانگونه که در آموزههای دینی ما به صراحت بر پرهیز از اسراف و تبذیر تاکید شده است، پاسداری از نعمتهای بیپایان پروردگار و استفاده بهینه از منابع، وظیفهای همگانی است. اسراف، نه تنها موجب اتلاف منابع ملی و ثروتهای عمومی میگردد، بلکه در تضاد با ارزشهای اصیل اسلامی و انسانی قرار دارد.
او تصریح کرد: در آستانه این جشن معنوی انتظار میرود با همت و همدلی تمامی دستگاههای اجرایی، نهادهای فرهنگی و اقشار مختلف مردم، شاهد نهادینه شدن فرهنگ غنی صرفهجویی در تمامی شئون زندگی فردی و اجتماعی باشیم. مصرف بهینه آب، برق، گاز و پرهیز از هرگونه تجملگرایی غیرضروری، از جمله مصادیق بارز این فرهنگ ارزشمند است.
این جشن شامل برنامه های متنوع از جمله: پرچم گردانی کودکان اسکیت سوار، سخنرانی، مولودی خوانی، گروه سرود، ورزش رزمی کودکان و نوجوانان، غرفه نقاشی غدیر کودکان، برگزاری چندین مسابقه غدیر خوانی و فعالین قرآنی بود که به رسم یادبود جوایزی به آنان اهدا شد.

